tisdag 3 mars 2009

Kappa i Eskimo!



I Allers från förra veckan fanns mönster till en kappa stickad i Eskimo. Jag tyckte att den såg helt härlig ut och var tvungen att sätta igång med en till mig själv!



Butiken hade inte den rätta färgen inne, men jag lyckades stilla mig till de hade fått in den.I fredags följde 17 härliga nystan med mjuk Eskimo med mig hem. Färgen är nr 47m. Kappan stickas på stickor nr 9 så det går fort fram bara man sätter igång!
Tyvärr så stämmer inte maskantalet på mönstret så det var lite förbryllande innan jag kom på hur jag skulle göra. Nu är jag i alla fall gott på väg och ska snart maska av för ärmhålen.

5 kommentarer:

Kath sa...

Kjempefin kåpe!!Gleder meg til å se den ferdig!!God helg:)

tintin sa...

Kjempefin kåpe. Den blir helt sikkert kjempe deilig å ha på seg. Takk for kommentar på bloggen min, alltid koselig med besøk av nye :-)
Ha en fin helg!

Anonym sa...

Takk for trøstende kommentar i bloggen min. Så mye fint du strikker! Likte den eskimosaken, lykke til:)

Rekkehuset sa...

Den kåpen eller kappen ser virkelig kjempefin ut! God og varm blir den nok også:-)

Anonym sa...

Jeg har vært på besøk for første gang, og du verden så koselig blogg du har. Du har laget så mye fint. Likte muskatkjolen og kåpen veldig godt. God helg ønskes.