söndag 22 mars 2009

Eskimotröjan är klar :-(




Ja nu är den helt klar till slut!
Det har tagit längre tid än planerat att sticka och montera tröjan efter som modet svek lite på vägen fram kan man säga.
Jag är inte nöjd med det färdiga resultatet heller, den ser inte ut som den gjorde på bilden i tidningen!


Det var fel i beskrivningen från början till slut så jag har fått tänka och göra om mycket.


Jag fick sticka tre ärmar eftersom den första blev ALLT för stor!! Jag har minskat ärmens vidd med 20 maskor, det är ganska mycket vidd det på stickor nr 9, ändå tycker jag att ärmarna är för vida men nu passar de åtminstonde in i ärmhålet. Jag har förlängt ärmarna med 10 cm för jag ville ha dem långa, på mönstret var det en sån där trekvartsärm.


Tröjan är alltså stickad i Eskimo nr 47m på stickor nr 9 och jag har gjort åt 18 nystan. Mönstret är från ALLERS :-(
Inte de bästa bilderna heller men den enda som kunde hjälpa mig att fota i kväll var Wilma 5år...
Tröjan skulle helst blockas men jag orkar inte göra det nu. Jag ska försöka använda den lite och se om jag kan vänja mig vid den så jag tycker bättre om den så småning om.

Nu njuter jag det sista av söndagskvällen med BECK-fimen på tv4.

Här är husets två fyrbenta vänner som också ser ut att njuta av kvällen eller????!

7 kommentarer:

Lisbeth Bula sa...

Jakken ble flott- og de to firbente var vidunderlige! God søndagskveld videre.

Anonym sa...

Syntes du har vert flink og få til jakken, tross for hindringene du har hatt på veien. Det sier mye om at du er en tolmodig og flink sjel.Syntes du har vert kjempeflink jeg, og resultatet ble jo bra.

amylin sa...

Jammen mye feil i mønsteret. Resultetet ble da i alle fall fint.

Anonym sa...

Jeg synes også at jakken ble fin. Men det hjelper jo lite hvis du ikke er fornøyd selv da....

Sov på det, og så blokker du den i morgen. Det kan gjøre stor forskjell på plagg med mye hullmønster.

Frk. Chilli sa...

Syns jakken din var knallfin:-) Håper at du blir mere fornøyd med tiden:-)

Hulda sa...

Ja den ser ju i alla fall ut att blivit ganska bra, men jag tycker jag har sett den så mycket redan, på stickorna, så den känns inte så ny. "Jag, Tindris, kan inte fatta hur han bara kan ligga på samma drass som den lilla äckliga..."

Bente sa...

Jeg synes den ser flott ut! Nå som det har gått noen dager - liker du den litt bedre nå?
Så herlige firbente du har! :)