söndag 8 februari 2009

Så långt på muskatklänningen




Nu har jag kommit ganska långt på denna klänningen. Det som fattas är borden med virkade rutor som skall vara i nederkanten, lite virkning runt kanterna och att fästa massa trådar..... Som så ofta är det monteringen av plagget som är det tråkigaste och pilligaste!
Att sticka den var relativt enkelt, men det gick åt mer garn än vad som var angivet. Jag har köpt ett nysta extra av den beige bottenfärgen och kommer att behöva köpa ett till för att virka kanten nertill med beige.
För att få riktig storlek på de virkade rutorna fick jag gå upp ett nr på virkkroken och har virkat med nr5.
Jag har provat den på och storleken ser bra ut (jag har stickat st S). Passformen återkommer jag till när den är helt färdig, men den ser ok ut!
Nu ska jag gå en tur med hunden innan jag fortsätter att virka rutor..... :-)

11 kommentarer:

karna sa...

å fin kjolen din blir, blir spennende å se den ferdig. Fine norske votter opgså. Ha en fin søndag.

Anonym sa...

ÅÅÅÅ din kjole ble jo RÅÅÅÅÅ lekker!! Føler eg er litt vågal i mine valg av farger, men nå fårdet bare stå til! Skal snart strikke videre på kjolen, måbare strikke et stykke til på "Revolution" teppe først! hehe Eg driver med strikke turnus hehe

Kooos deg og ha en herlig søndag!

Klem Vibbedille

Unknown sa...

Hei på deg...
Lekker dennne ble, tror kansje den blir her hos meg ... ser det er flere som skal strikke /hekle denne...så jeg må få meg en slik vakker kjole...

Bergir sa...

Dette blir fint! Gleder meg til sommer!

Anonym sa...

Den blir skikkelig fin!

HildeS sa...

Den blir helt råååååå. Fy flate .. Knallfin

Titom sa...

Flott kjole, gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Monica sa...

ååå den kjolen ser ut til å bli lekker, gleder meg til å se den helt ferdig og kanskje på også?

AnitaK sa...

Å den kjolen mblir fin, du venter vel bare på sommeren nå?
Ha en fin uke

Kelsina sa...

Kjolen din blir så fin!
Men - må si du er rask. Det er ikke så lenge siden oppskriften kom.
Lykke til med avslutningen. Ser frem til bilde av det ferdige resultatet.

Anonym sa...

Den blei kjempefin,gleder mæ til min blir ferdig..