tisdag 6 januari 2009

Thermis




Som många andra på Hobbyboden fick jag också lust att stica Termis. I går kväll köpte jag hem mönstret och i dag på förmiddagen blev den klar. Jag har använt den ute i dag och den var varm och god. En spännande ishockeymatch (Sv-Can i Junior hockey VM) och ett roligt stickprojekt, det kan inte bli bättre! Jag satt uppe till långt in på småtimmarna. Tur att jag fortfarande har julledigt..
Garnet jag använt heter Camelia från Drops. Jag tror inte att det säljs längre, men jag hade det i mitt garnlager. Dubbelt garn och stickor nr fyra, jag stickade minsta storleken. Knapparna är handsnidade blommor i eneträ.
Mönstret kan köpas på Ravelry eller här http://www.krisknits.blogspot.com/

3 kommentarer:

Anonym sa...

kjempeflott thermis. Den står på min strikkeliste for januar også.

Ha en fin uke fortsatt!

Anonym sa...

Tror jammen jeg må strikke en Thermis jeg også, kjempefin er den jo! Kommer gjerne på kaffe hvis du serverer herlig nybakst til ;) Så godt ut!

Lisbeth sa...

Så nydelige de knappene dine er! De passer perfekt til Thermisen. Godt å høre at den er god og varm.
Liker veldig godt fargen du har brukt.