tisdag 4 november 2008

Flera Ufo:n

Shetland triangle stickad i Alpakka från Sandnes. När jag maskade av märkte jag att den blev för liten och därför har den blivit liggande sedan i våras med ofästa trådar! Synd att den blev så liten för den är egentligen ganska fin. Mönster kommer från boken Wrap Style av Pam Allen & Ann Budd. Det finns mycket fint i den boken!





Jag har äntligen färdigställt denna tunika som jag stickade i påskas. När jag var klar med att sticka den tyckte jag inte att den blev bra i modellen och därför blev den liggande med o fästa trådar. Härom dagen färdigställde jag den och använde den på jobbet dagen efter. Jag fick kommentarer från flera om att den var jätte fin! Så kan det gå. Garn och mönster är köpt från Yllet på Gotland. Den mörkgröna färgen mommer inte så bra fram på bilderna. Jag vill minnas att den var ganska snabb och skoj att sticka. : -)

Inga kommentarer: